Pentru specialistii in relatii publice care au inceput sa fie preocupati de ce vorbesc bloggerii despre compania lor, m-am gandit sa recomand 2 surse (cele mai autoritare din punctul meu de vedere).

Daca nu le foloseati pana acum, va recomand sa incepeti cu o cautare dupa numele companiei sau al vostru.

1. Motorul de cautare al Technorati.

Printre optiunile pe care le aveti este si aceea de a cauta doar in bloguri cu “autoritate” mare, sau in toate blog-urile. In viitor cred ca veti putea cauta si doar pe bloguri in limba romana (Technorati lucreaza deja impreuna cu agentia de Relatii Publice Edelman pentru extinderea “capacitatii lingvistice” a motorului de cautare).

2. Motorul de cautare in bloguri al Google

Aveti posibilitatea sa sortati rezultatele dupa relevanta (optiunea default) sau dupa data aparitiei.

Cele doua instrumente sunt valoroase atat pentru specialistii in relatii publice care vor sa afle ce acoperire au in blogosfera,…

cat si pentru jurnalistii care vor sa documenteze teme fierbinti.

De ce? Pentru ca fata de cautarea obisnuita pe Google, cele doua motoare de cautare pe blog-uri dau rezultate mult mai “proaspete”. Spre exemplu, dureaza cateva minute (poate si mai putin) din momentul in care un blogger a scris un articol si pana cand acesta apare in rezultatele celor doua motoare de cautare.

===============

Later edit 1: Carmen Holotescu a scris deja la ea pe blog un raspuns in care ofera mai multe solutii la intrebarea din titlul acestui post. O sa revin dupa ce “procesez” mai bine. Momentan, orele sunt prea tarzii 🙂