Cum aflu ce scriu blogurile despre compania mea?


Pentru specialistii in relatii publice care au inceput sa fie preocupati de ce vorbesc bloggerii despre compania lor, m-am gandit sa recomand 2 surse (cele mai autoritare din punctul meu de vedere).

Daca nu le foloseati pana acum, va recomand sa incepeti cu o cautare dupa numele companiei sau al vostru.

1. Motorul de cautare al Technorati.

Printre optiunile pe care le aveti este si aceea de a cauta doar in bloguri cu “autoritate” mare, sau in toate blog-urile. In viitor cred ca veti putea cauta si doar pe bloguri in limba romana (Technorati lucreaza deja impreuna cu agentia de Relatii Publice Edelman pentru extinderea “capacitatii lingvistice” a motorului de cautare).

2. Motorul de cautare in bloguri al Google

Aveti posibilitatea sa sortati rezultatele dupa relevanta (optiunea default) sau dupa data aparitiei.

Cele doua instrumente sunt valoroase atat pentru specialistii in relatii publice care vor sa afle ce acoperire au in blogosfera,…

cat si pentru jurnalistii care vor sa documenteze teme fierbinti.

De ce? Pentru ca fata de cautarea obisnuita pe Google, cele doua motoare de cautare pe blog-uri dau rezultate mult mai “proaspete”. Spre exemplu, dureaza cateva minute (poate si mai putin) din momentul in care un blogger a scris un articol si pana cand acesta apare in rezultatele celor doua motoare de cautare.

===============

Later edit 1: Carmen Holotescu a scris deja la ea pe blog un raspuns in care ofera mai multe solutii la intrebarea din titlul acestui post. O sa revin dupa ce “procesez” mai bine. Momentan, orele sunt prea tarzii :)

Categoria: Comunicare online, Relatii Publice

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 voturi, medie: 4.20 din 5)
Loading ... Loading ...

10 Comentarii:


  1. ( 18 October 2006 , 2:41 pm )

    Am 4 reffereri din Technorati, cu cautarea site-ului tau. Da ai cautat nu gluma :)

    Intotdeauna e o idee buna sa folosesti Technorati pentru a afla informatii foarte noi. De ce functioneaza asta ? pentru ca blog-urile sunt primele care vor apare instant updatatate in Technorati (cand se scrie postul, se pinguieste fie un serviciu care va pingui Technorati, fie Technorati itself), deci vei cauta intotdeauna stiri fresh.

    Ca sa nu mai stai sa astepti sa fie indexate de Google Blogs, sau de Google itself.


  2. ( 18 October 2006 , 6:33 pm )

    Salut Cristian,

    Mai stii si alte instrumente de monitorizare a aparitiilor pe blog-uri, eventual cu mai multe optiuni si nu neaparat free?


  3. ( 18 October 2006 , 9:44 pm )

    Dragos,

    Am scris un raspuns cam lung, asa incat te rog sa-l gasesti – ca o nota dedicata tie :-) – la mine pe blog. Sper sa fie si cateva lucruri utile pe-acolo.

    Carmen


  4. ( 18 October 2006 , 10:13 pm )

    Scuze ca ma bag peste postul asta Dragos, dar UN INTERNETIC DE RAHAT. Nu mai merg in viata mea.

    Macar blogul asta putea castiga.


  5. ( 19 October 2006 , 12:24 am )

    In legatura cu “Cum aflu ce scriu blogurile despre compania mea?” o sa afli raspunsul in curand ;)


  6. ( 19 October 2006 , 12:26 am )

    Ce tot lansezi tu acolo fara sa stim noi ?


  7. ( 19 October 2006 , 12:32 am )

    :P clocesc ceva, te-am copiat oarecum… blogspedia.org. Ii da un aer de autoritate.


  8. ( 19 October 2006 , 1:01 am )

    Era inevitabil…


  9. ( 23 October 2006 , 10:49 am )

    [...] Trebuie sa marturisesc – sunt foarte entuziasmat de evolutia pe care a avut-o ca trafic saptamana trecuta blogul meu (aproape 700 de vizitatori). Ei bine, o parte din succes li se datoreaza si celor de la Directnews.ro. De fapt vizitatorilor site-ului, care au dat pana la ora asta 150 de click-uri pe articolul meu “Cum aflu ce scriu blogurile despre compania mea?”. [...]


  10. ( 26 October 2006 , 11:41 am )

    Umm… am venit cu raspunsul, 1/3 din el pentru ca mai e ceva in lucru.
    Aici am scris despre:
    http://www.ibb.ro/informatii/cauta-in-blogurile-romanesti-cu-google-custom-search/
    Si aici se gaseste: http://www.google.com/coop/cse?cx=010683867584952059522%3Asnwkhmj9f-w

    Astept intariri.

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu