Atunci cand se vorbeste despre impactul blogurilor pentru relatii publice, ni se spune ca o companie nu mai poate influenta azi opinia publica prin mediile clasice. Iata un exemplu cat se poate de concludent:

Festivalul Internetics.

Urmariti pe de o parte ce spun blogurile despre eveniment:

Internetics pe Technorati

Pe de alta parte, urmariti cum suna un comunicat de presa preluat de la organizatori:

Relatare despre Internetics pe SmartFinancial.ro

Marturisesc ca un astfel de “spin” (explicatie Wikipedia: “heavily biased portrayal in one’s own favor of an event or situation”) imi este cunoscut. Desi sper sa-l fi aplicat intotdeuna cu mai multa diplomatie decat in acest caz.

De la ce spun blogurile:

“un Internetics mai bleg ca niciodata”, un “eveniment prost organizat” sau “seminarii destul de slabe ca si continut”

…pana la ce spune comunicatul:

“a ridicat intr-o mare masura standardele Internetului romanesc”, “exigentele internationale ale juriului”, “un numar record de participanti” (exemplu jenant de “spin”, pentru ca referirea se face la lucrari, care pentru prima oara au putut fi inscrise in mai multe categorii)

e o distanta mare.

Vestea proasta este ca un astfel de “spin” are mult mai putine sanse in ziua de azi. Pentru ca, ia ghiciti – cine are mai mult trafic si este citit cu mai mult interes: mass-media clasice sau blogurile?

Din pacate (sau din fericire), asa cum spune si Vivi, multi blogeri cu autoritate sau credibilitate in zona de business s-au abtinut sa faca orice fel de comentarii despre Festival.

Si eu m-as fi abtinut, din politete, sa ii acord editiei 2006 premiile pentru cea mai proasta impartire a categoriilor, cel mai prost juriu, cel mai prost site, cea mai proasta comunicare cu presa, cea mai proasta comunicare cu participantii, cea mai proasta organizare a evenimentelor etc…

…daca nu as fi vazut comunicatul lor de presa.

Deci, daca as invata o lectie de aici, ar fi urmatoarea:

Daca tot vezi ca te critica sau te ignora bloggerii, macar nu trimite un comunicat de presa exagerat. Zi doar ca s-a intamplat, ca a castigat x, si ca au fost prezenti urmatorii…

Si acum si despre noi

Ca sa nu par ipocrit, haideti sa va arat ca si noi am primit critici din partea bloggerilor. Anul acesta la Olimpiadele Comunicarii. Puteti sa vedeti ce s-a vorbit aici:

Olimpiadele Comunicarii pe Technorati (criticile sunt si ele pe acolo, desi trebuie cautate putin mai mult)