Ieri am participat la evenimentul Toolbox-Online Communication al Evensys. Un eveniment foarte bine organizat, cu bile albe care merg de la locatie, pana la program, public si vorbitori.

Prezentarea pe care am tinut-o in Seminarul “Strategii de comunicare prin new media” s-a numit:

“E-PR si implicatiile pentru un departament de comunicare” (document .ppt, 1.2 Mb)

Din multimea de posturi pe bloguri despre eveniment mi-au atras atentia intrebarile lui Ionut Pepenar.

As vrea sa dau un raspuns scurt la intrebarea “Credeti ca in Romania este necesar pentru moment un corporate blog pentru fiecare companie?“.

Personal, cred ca fetisizam prea mult blogul corporate. Parerea mea este ca nu orice companie ar avea de castigat avand un blog corporate.

In schimb, daca ajungem sa vedem blogul doar ca pe unul din instrumentele de “online publishing” (cu avantaje tehnice si culturale specifice), atunci o sa punem cea mai utila intrebare:

Are compania una sau mai multe nevoi de a comunica cu un public anume, care poate fi satisfacuta cel mai bine printr-un blog?

Daca raspunsul e da, atunci totul devine clar.

Doar 2 exemple pe care le-am mai dat pana acum de bloguri care au o utilitate clara din perspectiva nevoii de comunicare intre companie si un public (sigur ca pot fi date multe altele, dar nu vreau sa ma lungesc):

  • Google, al carui business depinde de relatia cu webmasterii, are un blog in care le da acestora insight-uri despre SEO
  • (din Romania) Dotcommerce, al carui business depinde de relatia cu proprietarii de magazine online, are un blog in care le da sfaturi de marketing si ii ajuta sa-si pastreze entuziasmul “antreprenorial”.

Selenis spre exemplu nu are un blog corporate. Nevoile noastre de comunicare cu diverse publicuri sunt satisfacute mai bine prin canale alternative (sectiunea de Resurse de pe site-ul Selenis, blogurile personale ale oamenilor din management etc.).