Citesc la Cristi Manafu despre o campanie “curajoasa” prin care Microsoft intra pana la gat in noua era a “marketingului web 2.0”. Adica sponsorizeaza un blog foarte popular (Trafic.ro arata cel putin 1.500 de vizitatori pe zi). Pentru a promova o oferta speciala la Pachetul Office 2007.

O idee in aparenta buna. Cititorii blogului sunt probabil in majoritate tineri (liceeni). Deci in targetul intentionat al campaniei. In plus, sa faci o campanie pe bloguri poate crea o perceptie de relaxare si jucausenie in ochii unei audiente, care, dpdv istoric, nu are afinitati cu Microsoft ci mai mult cu lumea Open Source.

Partea proasta e ca nu s-a luat in considerare reputatia blogului si a autorului lui. Blogosfera romaneasca nu e deloc una omogena. Asa ca, oameni care au blog ii pot caracteriza pe unii “confrati” ca fiind niste “tabloide online”. Din punctul meu de vedere asta e si cazul blogului sponsorizat de Microsoft. Iar autorul lui, tot conform opiniei personale si a experientelor directe, e una din cele mai vulgare aparitii peste care poti da.

Una peste alta, cred ca o sa mai astept sa vad ce alte bloguri sponsorizeaza Microsoft, pana sa-mi dau jos palaria in fata “curajului” sau.

Later edit: in caz ca lumea nu ma crede pe cuvant sau nu are chef sa caute in blogul sponsorizat dupa un cuvant cu “P”, ei bine, am scris o continuare.

==========

PS: poate cineva sa ma lamureasca (dintr-o perspectiva de PR): “daca oferta Office 2007 ar fi fost buna de ceva, de ce a fost nevoie sa plateasca Microsoft pentru a-i genera vizibilitate?”

PS2: Din  perspectiva unei companii “respectabile”, cum e sa platesti un blogger (pentru reclama) iar el sa scrie de bine de tine? Cam cata simpatie aduce asta?