Curajul Microsoft, marketingul web 2.0 si reputatia


Citesc la Cristi Manafu despre o campanie “curajoasa” prin care Microsoft intra pana la gat in noua era a “marketingului web 2.0”. Adica sponsorizeaza un blog foarte popular (Trafic.ro arata cel putin 1.500 de vizitatori pe zi). Pentru a promova o oferta speciala la Pachetul Office 2007.

O idee in aparenta buna. Cititorii blogului sunt probabil in majoritate tineri (liceeni). Deci in targetul intentionat al campaniei. In plus, sa faci o campanie pe bloguri poate crea o perceptie de relaxare si jucausenie in ochii unei audiente, care, dpdv istoric, nu are afinitati cu Microsoft ci mai mult cu lumea Open Source.

Partea proasta e ca nu s-a luat in considerare reputatia blogului si a autorului lui. Blogosfera romaneasca nu e deloc una omogena. Asa ca, oameni care au blog ii pot caracteriza pe unii “confrati” ca fiind niste “tabloide online”. Din punctul meu de vedere asta e si cazul blogului sponsorizat de Microsoft. Iar autorul lui, tot conform opiniei personale si a experientelor directe, e una din cele mai vulgare aparitii peste care poti da.

Una peste alta, cred ca o sa mai astept sa vad ce alte bloguri sponsorizeaza Microsoft, pana sa-mi dau jos palaria in fata “curajului” sau.

Later edit: in caz ca lumea nu ma crede pe cuvant sau nu are chef sa caute in blogul sponsorizat dupa un cuvant cu “P”, ei bine, am scris o continuare.

==========

PS: poate cineva sa ma lamureasca (dintr-o perspectiva de PR): “daca oferta Office 2007 ar fi fost buna de ceva, de ce a fost nevoie sa plateasca Microsoft pentru a-i genera vizibilitate?”

PS2: Din  perspectiva unei companii “respectabile”, cum e sa platesti un blogger (pentru reclama) iar el sa scrie de bine de tine? Cam cata simpatie aduce asta?

Categoria: Comunicare online, Marketing, Relatii Publice

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (10 voturi, medie: 3.80 din 5)
Loading ... Loading ...

7 Comentarii:


  1. ( 3 September 2008 , 7:25 pm )

    Nici mie nu mi se pare o asociere benefica daca Microsoft doreste sa-si pastreze statutul de brand “cu mintea la cap”. Dar poate ca, special pentru tineri, vrea o alta abordare.
    Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca asocierea a creat mult buzz si campania are parte de vizibilitate. Probabil un blogger cuminte nu ar fi generat un astfel de buzz.


  2. ( 3 September 2008 , 8:20 pm )

    Campania integrata mare e intr-adevar foarte buna. Si oferta a castigat simpatia tuturor.

    In privinta lui Arhi, uite, si mie mi-ar fi castigat inima daca il sponsorizau sa nu mai spuna “cuvinte cu P” timp de 30 de zile. Mai ales daca stiau ca blogul lui e citit de copii…


  3. ( 4 September 2008 , 8:57 am )

    [...] Contact « postul anterior [...]


  4. ( 7 September 2008 , 2:07 pm )

    [...] Dehelean, cunoscut publicului larg ca specialist in comunicare, riposteaza dur la alegerea blogului lui Arhi de catre Microsoft, considerand ca nu s-a luat in considerare reputatia blogului si a autorului lui. […] Iar [...]


  5. ( 8 September 2008 , 3:05 pm )

    ,,O idee in aparenta buna. Cititorii blogului sunt probabil in majoritate tineri (liceeni). Deci in targetul intentionat al campaniei,,

    dap, iar liceeani dau fuga si cumpara Office licentiat, cred ca mai degraba parintii scolarilor sunt targetul, dar probabil si acestia sunt tot pe blogul amintit
    aceeasi agentie a adus vodafone pe un alt blog cunoscut, asa ca probabil ei isi doresc asta mai mult decat clientul, mai ales ca era evident ca se va discuta, dar ca si la audi se discuta mai mult campania decat produsul in sine…nu s-a intrebat nimeni de ce trei licente si nu una, ce e cu one note etc


  6. ( 12 September 2008 , 4:24 pm )

    [...] scris in trecut despre o practica de marketing a Microsoft Romania pe care o gasesc iresponsabila (aici si aici). Acum aflu de la Marius Pahomi ca si Vodafone Romania deruleaza o campanie pe bloguri, in [...]


  7. ( 21 January 2009 , 7:13 pm )

    [...] noi care chiar sunt interesante iau șuturi rapid. „Să moară capra vecinului” este un driver al industriei online din România. Noroc că [...]

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu