Am scris acum ceva timp despre campania pentru Asociatia IHTIS (pentru care si noi, Selenis, am donat o mica suma). Campania este una de fund-raising, a fost initiata de Iulian Comanescu si isi propune sa stranga 350.000 Euro pentru constructia unui “Centru de viata independenta“.

Cristi Manafu (la fel ca multi alti bloggeri) a publicat spotul campaniei. A venit insa si cu ideea de a simplifica mecanismul de donatie, introducand varianta prin SMS. Apoi, ca sa-si puna propunerea in practica, a coagulat un grup de initiativa ad-hoc, in care ne-a invitat si pe mine si pe Dragos Tuta. A discutat apoi cu operatorii de telefonie si a obtinut suportul acestora atat pentru un numar de SMS (de la Orange, Vodafone si Cosmote) cat si pentru un numar fix (de la Romtelecom).

Cred ca merita felicitari Cristi pentru aceasta initiativa  “de la firul ierbii”. Si asta pentru ca el a demonstrat ca un grup de oameni, uniti in principiu doar prin niste bloguri si niste email-uri, se pot organiza si pot ajuta la o cauza sociala. Pot face o diferenta.

De asemenea, merita felicitari responsabilii de CSR de la cele patru companii de telefonie. Pe de o parte ne-au ajutat sa intelegem ce inseamna o astfel de campanie de donatii, pe de alta parte au fost foarte deschisi si ne-au acordat toata increderea. E vorba de Catalina Paslaru (Orange), Angela Galeta (Vodafone), Florentina Serban (Cosmote) si Cristina Popescu (Romtelecom).

Cred ca lucrurile se schimba cand companiile incep sa aiba oameni pe posturi de CSR. De asemenea, sa nu uitam ca cele 4 companii sunt concurente pe viata si pe moarte si totusi colaboreaza pentru astfel de cauze.

Una peste alta, acum puteti, si chiar va invit, sa donati 2 euro printr-un simplu SMS, indiferent de reteaua in care sunteti.

E simplu. Doar trimiteti un SMS la numarul 848.

Nu in ultimul rand, pentru a duce la capat demonstratia inceputa de Cristi, daca aveti un blog, publicati si voi informatia. Mai multe detalii pe pagina campaniei.

PS:

Ce am invatat despre o campanie de donatii prin SMS. Pentru a-i convinge pe operatorii de telefonie sa va aloce un numar gratuit pentru donatii (de preferinta acelasi pentru toate retelele) trebuie:

  1. Sa contactati departamentul de CSR al operatorului. Ei sunt cei care primesc si analizeaza astfel de solicitari. Gasiti contactele fie pe site-urile lor, fie pe ResponsabilitateSociala.ro.
  2. Sa intocmiti o cerere/dosar care sa contina: a) cauza (care e scopul campaniei si de ce e important), b) beneficiarii (date despre cei care vor fi ajutati), c) destinatia banilor (cum se vor cheltui banii stransi), d) planul de promovare (pt. ca un operator are un numar limitat de numere pentru donatii, organizatorii unei campanii trebuie sa demonstreze ca au suficienta media pentru a convinge multa lume sa doneze), e) perioada pe care se doreste alocarea numarului (iarasi, din motive de disponibilitate, operatorii nu pot aloca un numar pentru o campanie decat pentru o perioada scurta de timp)