Ma gandesc la discutiile recente cu diversi antreprenori care isi fac planurile pe 2017, si le pun in paralel cu discutiile cu studentii de la cursul de branding. Suntem fascinati de tot ce sclipeste, de sloganuri catchy, de idei destepte de implementare, evenimente, vizualuri, aplicatii etc. Insa uitam de cele mai multe ori de valoarea pe care o are o pozitionare strategica PRECISA, DEZIRABILA si UNICA.

Imi amintesc de metafora pe care o foloseste Al Ries cand arata cat de important este FOCUSUL pentru un business: “imaginati-va puterea uriasa a Soarelui care scalda in fiecare zi Pamantul in lumina si caldura; si totusi el nu poate aprinde o biata frunza uscata; in schimb, daca luati o singura raza de soare si o directionati printr-o lupa, veti obtine ceea ce intreaga putere a Soarelui nu reuseste; acesta este FOCUSUL”.

In special pentru studentii de la ID cu care ma intalnesc azi, dar si pentru oricine care este interesat de eficienta brandului companiei la care lucreaza sau doar a brandului personal recomand o temeinica aplecare asupra POZITIONARII: “Why Strong Positioning is Critical to Sustained Growth

De asemenea, recomand un instrument facut de cei de la Universitatea Cornell care va spune cum sa formulati o pozitionare corecta pentru brandul vostru personal sau de firma: “How to Write Market Positioning Statements

Brand positioning