Comunicatorii europeni merg cu doua viteze


Fenomenul blog-urilor a intrat de curand si in atentia Euprera (European Public Relations Education and Research Association).

Organizatia a realizat in noiembrie-decembrie 2005 primul studiu pan-European despre impactul blog-urilor asupra activitatii de PR (la care am participat si eu).

La cele 25 de intrebari ale studiului au raspuns 587 de profesionisti in PR din 33 de tari europene.

Rezultatele partiale ale studiului pot fi download-ate de la adresa:

http://www.euroblog2006.org/press/assets/EuroBlog2006_Results.pdf

Intregul studiu va fi prezentat in martie, la Stuttgart, la conferinta cu titlul “Public Relations and Social Software: Meeting the Challenges of Weblogs, Podcasts, Wikis and RSS”.

Daca vrei sa participi la conferinta, inscrierile se pot face pana pe 30 ianuarie. Detalii la:

http://www.euroblog2006.org/symposium/index.html

Cateva din rezultate:

  • 31 % dintre respondenti scriu in mod regulat pe un blog personal sau al altcuiva,

Ceea ce denota un entuziasm semnificativ in favoarea blog-urilor.

Pe de alta parte:

  • 26 % nu folosesc in nici un fel blog-urile (nici pentru a citi, nici pentru a scrie)

Ceea ce duce la concluzia existentei unei “Europe cu 2 viteze” inclusiv in privinta adoptarii noilor tehnologii.

De asemenea, in privinta gandurilor de viitor:

  • 42 % dintre comunicatorii care nu au implementat inca blog-uri in strategia lor de comunicare isi propun sa o faca in urmatorul an
  • 32 % dintre ei nu-si propun sa faca asta in viitorul apropiat,

Cele mai importante motive care incetinesc adoptarea blog-urilor sunt:

  • 31,3 % dintre respondenti afirma ca nu inteleg beneficiile pe care le poate oferi implementarea blog-urilor in cadrul strategiei de comunicare,
  • 22% nu au personal suficient pentru asta,

In privinta motivelor pentru implementarea blog-urilor, pentru comunicatorii europeni, cele mai importante sunt:

  • Faptul ca vor fi vazuti adoptand tehnologii de ultima ora,
  • Faptul ca aplicatiile de blogging sunt ieftine si usor de instalat,
  • Faptul ca un blog le-ar permite sa-i implice mai mult pe angajati in viata companiei.

Asa cum am spus, rezultatele partiale ale studiului pot fi download-ate de la adresa:

http://www.euroblog2006.org/press/assets/EuroBlog2006_Results.pdf

Categoria: Cercetare / Statistici, Comunicare online, Relatii Publice

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Nici un vot inca)
Loading ... Loading ...

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu