Newslettere muribunde?


Prietenul meu Madalin (Matica) loveste din nou. Adica ma provoaca la debate :) .

De ce? Pentru ca, pe grupul Marketing_Lider (cea mai activa comunitate a oamenilor de marketing romani, zic eu :) ), afirma ca “newsletterele sunt un mijloc muribund de comunicare”.

Eu i-am raspuns deja pe grup, dar am zis sa postez si aici raspunsul. In ideea ca poate aducem debate-ul si in blogosfera:

<< Ideea cu newsletter-ele muribunde e clar de facut debate pe ea :)

Si nu e nevoie sa fac alte rationamente, decat sa ma analizez pe mine in "ciclul de cumparare".

Intai descopar ca am o problema. Ex: trebuie sa explic de zece ori unor colegi cum trebuie sa faca ceva (adicatelea procesele interne nu sunt suficient "proceduralizate").

Apoi caut sa invat cum o pot rezolva. Ex: gasesc niste ghiduri de scris proceduri. Tot de pe acolo aflu din banner-e sau din link-uri ca mi s-ar putea oferi si un ajutor mai consistent. Daca platesc.

Deci identific niste furnizori de servicii de care am nevoie.

Le scanez site-ul. Sunt pe fuga, asa ca nu am timp sa cercetez pana sa ma decid daca voi cumpara.

Si ce fac? Ma abonez la newsletter.

Si apoi ce se intampla?

Ei imi trimit periodic e-mail-uri cu articole. Ma ajuta sa inteleg de ce am nevoie de ei si de ce e urgent sa cumpar. In plus imi aduc aminte ca exista. Si imi repeta: cumpara, cumpara...

Si pana la urma cumpar. Si iar cumpar...

Sa nu credeti ca am inventat exemplul asta. E real. Mi s-a intamplat de multe ori. Si cu furnizori din afara si cu cei din Romania.

Dintre experiente, as numi doar una (stiu ca se si potriveste cu profilul grupului):

Jeffrey Mayer, despre care am aflat de pe: www.justsell.com.

M-am abonat intai la newsletter-ul lui gratuit. Dupa care am ajuns sa-i cumpar toate e-book-urile. E drept ca asta ne-a si imbunatatit performantele cam cu vreo 150 % (prin 2003).

La final cateva statistici de ultima ora despre piata marketing-ului prin e-mail:

  • “Email marketing spending will grow from $885 million in 2005 to $1.1 billion by 2010 [JupiterResearch, February 2006]“
  • “75% of 300 senior marketing executives said that email would be a key part of their strategy to target customers (compared to 73% for the Internet and 68% for Direct mail). [Unica/Ovum, April, 2006]“
  • “Email Marketing will overtake direct mail in volume by the end of 2006.”[DMA, May 2006]

Trageti voi concluzia daca newsletter-ele sunt pe moarte sau nu…>>

Si pentru ca tot suntem pe blog-ul meu, m-am gandit sa va si recomand un articol pe care l-am scris despre cum ajuta newsletter-ele in procesul de cumparare:

“Nu-ti lasa potentialii clienti sa uite de tine”

PS: sunt complet de acord ca blogul lui Madalin este un foarte bun instrument de marketing. Si sunt convins ca succesul te poate face cateodata sa exagerezi :) . Nu, Madalin?

Categoria: Comunicare online

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 voturi, medie: 3.67 din 5)
Loading ... Loading ...

18 Comentarii:


  1. ( 9 November 2006 , 12:30 pm )

    Faza cu news-urile e chiar misto de analizat….si adevarul ca la cat timp liber am (adica aproape deloc) cand apare pe mail news-ul iti aduci aminte pe unde te-ai mai inscris si ca doreai sa afli mai multe despre una-alta. Ca exemplu pot sa zic chiar news-ul de la voi :)


  2. ( 14 November 2006 , 10:34 am )

    Si de cold calling se spune ca “is dead” si totusi cunosc companii care nu au nici macar un site si vand in prostie folosind ca metoda de prospectare exclusiv cold calling. Totul este sa stii sa faci chestia aia.

    Sunt altii care vand din usa in usa si o fac doar asa. Si la fel…vand o gramada si sunt in crestere. Pentru ca ei STIU sa faca lucrul ala.

    Sunt altii care vand prin acele clasice de acum “sales letters” …siturile la care dai scroll de inebunesti si esti ametit de cate testimoniale citesti. Si vand mult. Pentru ca ei STIU sa faca lucrul ala bine.

    Sunt altii care fac bani din bloguri si nu folosesc newsletter sau metode de afiliere. Pentru ca ei STIU sa faca lucrul ala bine.

    Cum ar fi sa aduni cate un specialist din fiecare domeniu ..care STIE sa faca lucrul bine si sa folosesti TOATE metodele eficiente. ?


  3. ( 14 November 2006 , 4:58 pm )

    Corect. Faptul ca tu folosesti cu succes un canal nu inseamna ca alte canale sunt proaste.

    Sincer nu ma mai gandisem pana acum asa. Mersi mult de observatie, Andrei.


  4. ( 14 November 2006 , 5:24 pm )

    Cu placere.

    P.S. Adrian :)


  5. ( 17 November 2006 , 3:36 pm )

    Newsletterele nu sunt moarte insa au intrat de ceva vreme in coma. Explozia bloggingului si a RSS-ului ca urmare fireasca a lovit adanc in aceasta zona. Debate poate sa exista insa te-as sfatui sa analizezi dinamica RSS subscribers / Newsletter subscribers.

    Un alt lucru pe care l-as considera interesant de vazut ar fi dinamica citirii mesajelor pe RSS/Newsletter.

    Sunt aproape sigur ca in ambele cazuri vei observa o dinamica a evolutiei newsletterului inferioara celei a RSS-ului.

    Email marketingul nu este mort dar newsletterele sunt :)


  6. ( 17 November 2006 , 11:26 pm )

    Pentru proliferarea blog-urilor exista cauze stiintifice foarte clare (cea mai importanta – capacitatea de a publica, oferita indivizilor fara cunostinte tehnice).

    De asemenea pentru afirmatia ca “nu sunt acum premize ca RSS-ul sa ia locul e-mail-ului” exista argumente stiintifice foarte clare.

    Dar despre ambele seturi de argumente as prefera sa vorbesc mai pe larg cu alta ocazie.

    Pana atunci as forta o remiza :)

    Scopul postului era doar sa arat de ce newsletter-ele sunt un canal util de comunicare (si vor continua sa fie asa mult timp). De asemenea am vrut sa arat cum cresc cifrele legate de piata.


  7. ( 18 November 2006 , 3:07 pm )

    True, so true. Asa cum am mai discutat ( noi doi si am dezbatut si cu altii – ieri cu Alin Zainescu de ex. ) nu cred ca nl au murit deja. Dar sunt muribunde in configuratia in care sunt ele utilizate ( de Imensa majoritate a companiilor). Sunt un canal unidirectional, bun ptr branding, PR si ceva comunicare. Dar sunt lipsite de valoare informationala ( yeap, exista alte canale care fac asta ) si nu fac decit sa plictiseasca audienta.
    Sau nu. Asa cum stii.. I’m ready for any debate. Anytime. :) Dialectica este mama a toate ( yeap..nu razboiul ci dialectica).
    Mai exista si o alata versune : eu nu am gasit calea de a face un NL bun si nu gasesc ( cu citeva exceptii ) NL care sa ma faca sa pierd 30-45 secunde. Is delete after 2 sec. delete&pissed off
    Daca descurajez companiile sa utilizeze NL ? No way. daca eu cred in ele ? Nope.
    Dar inca ma mai gandesc cum sa imi relansez NL. If ever I will relaunch it .


  8. ( 18 November 2006 , 5:21 pm )

    Un newsletter in sine nu trebuie sa fie informativ. Trebuie doar sa ma anunte ca cineva a publicat niste informatii sau niste materiale care ma intereseaza.

    Ma scuteste de efortul de a-mi aminti ca trebuie sa verific site-ul DotCommerce ca sa vad daca a aparut vreo stire sau vreun pachet care ma intereseaza.

    Nimeni nu vrea sa faca efortul asta (ar fi si o grozavie la nivel de management al timpului).

    E o nevoie cat se poate de clara – vreau sa fiu la curent, dar in acelasi timp vreau sa fiu anuntat ca s-a publicat ceva nou, nu sa fac eu eforturi. O nevoie pe care RSS-ul o satisface in mai mica masura decat e-mail-ul (aici e si principalul avantaj si principalul dezavantaj al RSS-ului).

    Personal, Madalin, eu iti citesc posturile de pe blog daca sunt anuntat prin email. Nici macar blog-ul meu nu mi-l verific de comentarii prin RSS sau direct. Ci tot cand sunt anuntat prin e-mail.

    Hai ca ma pregatesc sa scriu un post mai amplu, desi am dubii ca intereseaza pe mai multi.


  9. ( 1 December 2006 , 3:23 pm )

    Dragos, ce client de email folosesti ?

    Cu un client de email care stie RSS ( pluginul intravnews pentru MsOutlook ) nu mai ai nevoie de abonare prin email la newsletter.


  10. ( 1 December 2006 , 3:41 pm )

    Outlook folosesc, insa sincer ma sperie ideea de a-i mai baga un plugin la cat de greu se misca si la ce probleme face.

    Oricum mersi de informatie.


  11. ( 1 December 2006 , 3:58 pm )

    alte variante o idee mai incomode:
    * un client RSS aplicatie desktop independenta ( exemplu http://www.jetbrains.com/omea/download/reader.html )
    * alt client de email cu RSS Reader integrat: Thunderbird de la Mozilla


  12. ( 1 December 2006 , 4:44 pm )

    Stii ce, Mihai? Mi-ai dat o idee foarte buna – sa incerc si Thunderbird, desi cred ca n-o sa pot importa contactele din Outlook.

    Ca RSS reader eu folosesc http://www.bloglines.com

    Problema nu se pune ca nu stiu clienti de RSS.

    Ci ca pur si simplu e-mail-ul isi are rolul lui in viata noastra profesionala sau personala, pe care n-o sa i-l poata lua momentan RSS-ul.

    Desi, pe de alta parte, recunosc ca noi oamenii care ne ocupam de online ar trebui sa reusim sa promovam mai inteligent si mai eficient RSS-ul.

    O idee ar fi, cum spune Jakob Nielsen, sa incetam sa-i mai spunem “RSS Feed” si sa incercam variante ca “News Feed”.

    Are cineva idee cum ar suna o denumire mai sexi in romana?


  13. ( 1 December 2006 , 5:21 pm )

    feed ~ ia de aici

    RSS ( Really Simple Syndication ) ~ distributie simpla de stiri
    ~ (arhaic) simpla vestire ~ tobosar vestitor

    daca ar fi existat o denumire sexy, pana acum ar fi fost hipercunoscuta


  14. ( 3 December 2006 , 9:14 am )

    ‘distribuire XML’ mi se pare sexy


  15. ( 18 January 2008 , 1:02 pm )

    New York—Spending on e-mail marketing will reach $2.1 billion by 2012, nearly double 2007’s spending of $1.2 billion, according to a new report by JupiterResearch.


  16. ( 18 January 2008 , 3:29 pm )

    Deci exista viata si dincolo de moarte, nu? :)


  17. ( 18 January 2008 , 4:50 pm )

    Si inca ce viata :)
    Daca s-au realizat previziunile pt 2010 la mai putin de juma din termen… e distracie… nu gluma.

    By the way acum 1 an jumate cei din state se intreceau in a lansa sisteme de RSS comericale…acum toate au trecut in anonimat ;)


  18. ( 19 January 2008 , 11:30 am )

    Si uite ca revin pe blogul meu azi cu un nou post despre NL. De data asta insa “constructiv”.
    Personal nu cred ca avem probleme tehnice. Deloc. Cred ca este o falsa problema si o deturnare de la principala problema : CONTINUTUL.
    Avem prea putini oameni preocupati de ceea ce se comunica, de modul de a comunica, de intelegerea nevoilor cititorilor….
    Avem prea putini oameni care sa fi inteles mecanismele permission marketingului si a viralitatii. Avem multi care comenteaza de dragul “bagarii in seama”.

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu