Cat de transparente sunt bancile pe internet?


Daca in ultimele saptamani am scris mai rar pe blog, asta se datoreaza si faptului ca am lucrat alaturi de colegii din Selenis la un proiect care ni s-a parut esential pentru momentele prin care trecem. Respectiv o cercetare a uzabilitatii site-urilor corporate (de PR) ale bancilor romanesti.

Cercetare ne-a permis sa realizam si un “Top 10 al celor mai eficiente banci in comunicarea cu presa, pe internet”.

Puteti citi comunicatul cu topul si raportul in intregime pe site-ul Selenis.

In raport gasiti mai multe exemple de erori. Insa poate partea cea mai interesanta mi s-a parut analiza modului in care bancile au raspuns ingrijorarilor la adresa sectorului sau la crizele de imagine care le-au afectat direct.

Dupa atata analiza, vad in jur doar crize. Asa ca nu ma pot opri sa dau un exemplu de ieri si de astazi. Respectiv de materiale in presa care fac referire la o banca (BCR):

  • Ieri: Standard & Poor’s scade ratingul BCR (pe drept sau pe nedrept; cu atat mai interesant daca pe nedrept)
  • Azi:  aflam ca Austria face o infuzie de capital de 2,7 mld. euro in Erste Bank (mai aflam ca o consecinta a fost cresterea valorii actiunilor Erste la bursa)

Bun, si acum intrebare: n-ar fi normal ca, pentru a putea intelege si “cetateanul” ceva, sau pentru a se linisti (in caz ca e nelinistit), sa gaseasca vreo explicatie oficiala pe site-ul BCR (respectiv pe homepage sau in sectiunea “Presa”)? Si in cat timp ar fi normal sa apara explicatia respectiva?

Iata in schimb ca BCR a fost foarte comunicativa azi. A trimis doua comunicate:

Credeti ca ne ofera suficiente informatii pentru a intelege ce se intampla?

Bun, si asa sper ca v-am deschis apetitul pentru cercetarea noastra despre cum comunica site-urile de PR ale bancilor romanesti. Pe care va invit sa o cititi si sa ne transmiteti orice observatii ati avea.

Categoria: Cercetare / Statistici, Comunicare online, Relatii Publice

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 voturi, medie: 5.00 din 5)
Loading ... Loading ...

4 Comentarii:


  1. ( 31 October 2008 , 1:41 pm )

    Poate risc sa fiu off-topic dar… :
    1. M-am uitat si pe site-ul celor de la RIB. Nu au pus nimic din presa, nimic concret despre criteriile de acordare a creditelor, insa au un raport anual din 2007 in format pdf. din care abia se intelege ceva.
    2.Cei de la Banca Transilvania au http://www.cafeneauabancara.ro/ ceea mi se pare o idee foarte buna. Este ca un mic forum unde oamenii pot discuta. Poate daca bancile ar avea si un forum legat de site unde s-ar purta discutii intre reprezentanti ai bancilor si clienti sau doar intre clienti s-ar apropia mai mult de public. Pacat insa ca virtuala cafenea a celor de la BT duce lipsa de promovare…


  2. ( 31 October 2008 , 1:59 pm )

    Nu esti deloc off-topic, Cora.

    RIB nu a intrat in primele 20 de banci, pentru a o analiza (are o cota de piata sub 0,8).

    Asa e, Banca Transilvania are multe proiecte frumoase. La fel ca si alte banci. Numai ca in analiza noastra a intrat doar site-ul corporate si s-au folosit criterii referitoare la comunicarea cu presa.


  3. ( 31 October 2008 , 2:12 pm )

    Stiu, m-am uitat la criteriile de analiza de aceea am zis ca poate observatiile mele sunt putin pe langa :P


  4. ( 31 October 2008 , 7:48 pm )

    [...] Dragos Dehelean announced yesterday that Selenis released a study in which they explored the usability of the top 20 banks in Romania (based on market share), in terms of their communication features on their corporate web sites. In times of global economic and financial crisis, the study done by Selenis is a pretty good tool to assess if the financial system in Romania is transparent enough and prepared to communicate how the crisis is affecting the Romanian market and ultimately how informed the Romanian banking services customer is. [...]

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu