Follow-up: campanie de donatii sustinuta de bloggeri


Am scris acum ceva timp despre campania pentru Asociatia IHTIS (pentru care si noi, Selenis, am donat o mica suma). Campania este una de fund-raising, a fost initiata de Iulian Comanescu si isi propune sa stranga 350.000 Euro pentru constructia unui “Centru de viata independenta“.

Cristi Manafu (la fel ca multi alti bloggeri) a publicat spotul campaniei. A venit insa si cu ideea de a simplifica mecanismul de donatie, introducand varianta prin SMS. Apoi, ca sa-si puna propunerea in practica, a coagulat un grup de initiativa ad-hoc, in care ne-a invitat si pe mine si pe Dragos Tuta. A discutat apoi cu operatorii de telefonie si a obtinut suportul acestora atat pentru un numar de SMS (de la Orange, Vodafone si Cosmote) cat si pentru un numar fix (de la Romtelecom).

Cred ca merita felicitari Cristi pentru aceasta initiativa  “de la firul ierbii”. Si asta pentru ca el a demonstrat ca un grup de oameni, uniti in principiu doar prin niste bloguri si niste email-uri, se pot organiza si pot ajuta la o cauza sociala. Pot face o diferenta.

De asemenea, merita felicitari responsabilii de CSR de la cele patru companii de telefonie. Pe de o parte ne-au ajutat sa intelegem ce inseamna o astfel de campanie de donatii, pe de alta parte au fost foarte deschisi si ne-au acordat toata increderea. E vorba de Catalina Paslaru (Orange), Angela Galeta (Vodafone), Florentina Serban (Cosmote) si Cristina Popescu (Romtelecom).

Cred ca lucrurile se schimba cand companiile incep sa aiba oameni pe posturi de CSR. De asemenea, sa nu uitam ca cele 4 companii sunt concurente pe viata si pe moarte si totusi colaboreaza pentru astfel de cauze.

Una peste alta, acum puteti, si chiar va invit, sa donati 2 euro printr-un simplu SMS, indiferent de reteaua in care sunteti.

E simplu. Doar trimiteti un SMS la numarul 848.

Nu in ultimul rand, pentru a duce la capat demonstratia inceputa de Cristi, daca aveti un blog, publicati si voi informatia. Mai multe detalii pe pagina campaniei.

PS:

Ce am invatat despre o campanie de donatii prin SMS. Pentru a-i convinge pe operatorii de telefonie sa va aloce un numar gratuit pentru donatii (de preferinta acelasi pentru toate retelele) trebuie:

  1. Sa contactati departamentul de CSR al operatorului. Ei sunt cei care primesc si analizeaza astfel de solicitari. Gasiti contactele fie pe site-urile lor, fie pe ResponsabilitateSociala.ro.
  2. Sa intocmiti o cerere/dosar care sa contina: a) cauza (care e scopul campaniei si de ce e important), b) beneficiarii (date despre cei care vor fi ajutati), c) destinatia banilor (cum se vor cheltui banii stransi), d) planul de promovare (pt. ca un operator are un numar limitat de numere pentru donatii, organizatorii unei campanii trebuie sa demonstreze ca au suficienta media pentru a convinge multa lume sa doneze), e) perioada pe care se doreste alocarea numarului (iarasi, din motive de disponibilitate, operatorii nu pot aloca un numar pentru o campanie decat pentru o perioada scurta de timp)

Categoria: Comunicare online, Responsabilitate Sociala (CSR)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 voturi, medie: 4.67 din 5)
Loading ... Loading ...

10 Comentarii:


  1. ( 8 December 2008 , 4:13 pm )

    MINUNAT !! SA TOT AVETI ASTFEL DE INITIATIVE SI SA FIE CU SUCCES !! AM TRIMIS SMS SI VOI TRIMITE SI ALTORA MESAJUL VOSTRU .


  2. ( 8 December 2008 , 11:56 pm )

    am o intrebare (nu sunt rau intentionat ci doar curios): operatori castiga ceva din povestea asta?

    si intreb asta pentru ca sunt multe voci care spun ca operatorii castiga ceva banuti din aceste donati.


  3. ( 9 December 2008 , 9:01 am )

    Nu. Ei au alocat niste numere gratuite. Dar asta se intampla pentru cazuri speciale (de aia si trebuie sa treaca cererea pe la departamentul de CSR). In rest, din ce stiu si eu, comisioanele sunt destul de mari.


  4. ( 9 December 2008 , 2:34 pm )

    Initiativele de genul acesta chiar conteaza. DaAfaceri organizeaza si anul acesta campanie de donare. De data aceasta catre centrul de plasament Orhideea. Vom informa mai departe prin blogul asociatiei acest proiect.


  5. ( 9 December 2008 , 4:10 pm )

    laudabila intiativa insa 60% din incasari nu merg la IHTIS. Cred ca ai cunostinta de asta…


  6. ( 9 December 2008 , 5:12 pm )

    @McGogoo: nu, nu am. De ce spui asta? Din ce stiu eu, e vorba de numere gratuite (in sensul ca operatorul nu percepe comisionul obisnuit), cum am zis mai sus.


  7. ( 10 December 2008 , 5:58 pm )

    Bravo Dragos !
    Vazusem spotul acum ceva vreme pe blogul lui Doru Panaitescu si chiar ma miram ca nu gasisera o metoda mai buna de donatie.
    Acum tocmai am trimis sms-ul si am primit si raspunsul.
    Ma gindesc daca cele 4 companii de telefonie nu si-ar stringe mina si pentru alte proiecte. Uneori ma gindesc ca noi nu facem destul (sau suficient) pentru a a apasa pe butoane. Ca butoanele sunt acolo….


  8. ( 10 December 2008 , 6:30 pm )

    Cu siguranta nu facem destul, Bogdan. Nici pe partea pozitiva (de a fructifica oportunitatile) nici pe cea negativa (de a trage din cand in cand de urechi). Asta apropo de ce vorbeam noi…

    Hai sa vedem – acum cati o sa-i laude pe cei patru, in afara de mine? Ca atunci cand i-am criticat toti mi-au sarit in cap.

    PS: Meritul cu fructificarea acestei oportunitati e strict al lui Cristi. Eu n-am fost foarte increzator (dat fiind ca folosisem e-bankingul).


  9. ( 11 December 2008 , 12:16 pm )

    [...] intre Mona si echipa ei si Petrom. Insa imi este inca o data clar, asa cum am scris si in postul despre responsabilii de CSR de la cei patru operatori de telefonie, ca astfel de profesionisti pot produce schimbari majore in companiile [...]


  10. ( 11 December 2008 , 1:00 pm )

    [...] resurse si voluntariat Ce zici Cabral ? Ne inscriem si noi pentru Erika? Poate ne ajuta cumva si Dragos Dehelean si alti [...]

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu