Companiile media trebuie sa fie responsabile social


Asta e raspunsul pe scurt la un post destul de lung al lui Cristian Ducu despre intrebarea daca “institutiile media au legatura cu domeniul CSR?“.

Din fericire ISO 26000 ne ajuta sa dam un raspuns la fel de simplu la orice dilema similara. Respectiv ca “Responsabilitatea Sociala este un concept care se aplica oricarui tip de organizatie” (companie, ONG, institutie a statului etc.).

In cazul companiilor media avem de-a face totusi cu niste companii. De aceea, “RS“-ului ii putem pune linistiti un “C” in coada.

In consecinta, orice companie media trebuie sa treaca prin aceiasi pasi recomandati de ISO 26000:

  • Sa-si identifice, prin dialogul cu stakeholderii interni si externi, cele mai relevante tipuri de impact pe fiecare din cele 7 “core subjects” (Guvernare organizationala, Practici de afaceri corecte, Protectia mediului, Relatii si conditii de munca, Drepturile omului, Dezvoltarea comunitatilor si implicarea sociala, Preocupari ale consumatorilor )
  • Sa formuleze o strategie si un plan de imbunatatire a acestor tipuri de impact.
  • Sa raporteze periodic si public unde a ajuns.
  • Sa preia feed-back de la stakeholderi si sa-si adapteze planul.

Categoria: Responsabilitate Sociala (CSR)
Etichete:  

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 voturi, medie: 5.00 din 5)
Loading ... Loading ...

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu