A venit vremea marketingului responsabil in Romania?


A trebuit sa vina cea mai neagra perioada pentru bugetele de media din Romania, pentru ca, iata, Pagina de Media sa ne faca in sfarsit sa intelegem ca…

unul dintre cele mai importante tipuri de impact social al unei companii e generat de locurile unde isi pune reclamele (deci de media si de productiile pe care le finanteaza). E vorba de povestea cu Antena 1, Acces Direct, Ioana Tufaru etc.

Iata articolul care a “declansat” povestea:

ASOCIERE. Ce clienți de publicitate au girat mizeria din urechea Ioanei Tufaru la Acces Direct. Audiențe record.”

Le inteleg si entuziasmul celor Pagina de Media. Care, in mod logic, isi asuma gestul Avon Romania:

Avon reacționează după articolul Paginademedia.ro: “retragem spoturile din calupurile emisiunii Acces Direct

Totusi, nu banuiesc Avon de impulsuri aparute dintr-o gena a “marketingului etic” (e o companie americana, fara prezenta corporate semnificativa in Romania, da, fac niste campanii sociale spectaculoase, insa doar pe banii clientilor, nu si ai lor etc.)  Mai degraba vorbim de o problema cu bugetul lor de media, care a putut fi rezolvata printr-o miscare spectaculoasa. Buna atat pentru PR, cat si pentru eventuale negocieri cu difuzorul respectiv.

In 2008 eu scriam aici (desi n-as vrea sa pun link) ca nu e normal ca niste multinationale care si-au facut un port-stindard din “siguranta pe internet a copiilor” sa finanteze continut online pornografic (aflat la liber, pentru orice copil). Insa in 2008, inca nu “venise vremea”. Pentru colonia de consum numita Romania…

A venit acum vremea pentru “marketingul etic”? Mi-e greu sa cred, cat timp inca nu vorbim de o piata unde consumatorii chiar au o constiinta civica si un cuvant greu de spus in astfel de probleme.

Mai degraba as reaminti ca e perfect rational si egoist pentru orice “advertiser” sa faca gestul dramatic de a anunta ca nu mai finanteaza o emisiune (da, extrem de nociva) precum cea in cauza. Iar asta nu are neaparat o legatura cu principiile de “marketing etic”.

Si totusi nu pot sa nu fiu optimist. Pentru ca, iata, multumita Paginii de Media intelegem, in sfarsit, o fateta foarte importanta a impactului unei companii asupra societatii…

Categoria: Responsabilitate Sociala (CSR)
Etichete:   , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 voturi, medie: 5.00 din 5)
Loading ... Loading ...

6 Comentarii:


  1. ( 6 February 2013 , 10:39 pm )

    O atitudine Faina.


  2. ( 6 February 2013 , 11:31 pm )

    Ei, Dragos, s-a ajuns pana la urma la vorba mea?


  3. ( 6 February 2013 , 11:55 pm )

    Alex, a meritat sa memorez atat de multe vorbe ale tale de-a lungul timpului, incat acum trebuie sa te intreb la care dintre ele te referi, dat fiind ca multe au legaura cu subiectul. :)


  4. ( 7 February 2013 , 1:04 am )

    Ma refer la ceea ce am discutat pe parcursul anului trecut, timp de cateva luni, inainte sau dupa emisie, cu trei sferturi dintre invitatii de la Companii Responsabile. Si anume ca prin difuzarea de publicitate in timpul unei emisiuni, o companie finanteaza respectiva emisiune, inclusiv mesajul si impactul ei asupra publicului. Si ca, implicit, compania isi asuma si valorile pe care le promoveaza respectiva emisiune. Iar treaba asta e parte din Responsabilitatea Sociala Corporativa.
    Avon s-a numarat printre invitati.
    Daca ar fi reactionat atunci, acum n-ar mai fi trebuit sa recunoasca faptul ca ei finanteaza si cultiva exploatarea mizeriei si suferintei umane. Ba din contra. Ar fi putut sa fie printre primele companii care sa dea tonul si sa comunice ca ei, ca si companie responsabila, renunta sa mai finanteze produse care aduc atingere bunului simt si demnitatii umane si care deformeaza si denatureaza cel putin perceptia copiilor si tinerilor.

    Ma gandesc ca din povestea asta cineva ar putea trage concluzia ca oamenii din unele multinationale de pe la noi transmit un mesaj simplu si eficient:
    “Nu vom face nicio schimbare in atitudinea companiei decat daca modificarea respectiva este justificata de faptul ca media ne ataca si publicul incepe sa vorbeasca urat despre noi.”

    Si, in cazul asta, ma inclin in fata lui Petrisor Obae pentru ca a folosit metoda eficienta, de la pumn la om, in locul metodei mai putin eficiente, de la profesionist la profesionist…


  5. ( 7 February 2013 , 1:23 am )

    Asa cum am spus, Alex, nu pot decat sa fiu de acord cu tine. Mi-as dori ca ultima parte sa fie corecta, insa mi-am exprimat deja unele retineri…


  6. ( 14 March 2013 , 11:49 am )

    Sa prezinti stiri despre mizeria din urechea dumneai, mi se pare ca tu, ca televiziune te situezi sub nivelul de calitate pe care il are, chiar si cele mai slabe canale de tv. Sigur, audienta a explodat, iar firmele care isi faceau reclama langa formatul emisiunii au castigat foarte mult, dar setea aceasta de bani anuleaza moralul, bunul si t si orice urma de demnitate si cultura pentru o ditamai corporatie tv. Din acel moment, am inceput sa imi creeze o repulsie chiar si moderatoarea emisiunii. Cand sti ceea ce simti, esti sincer macar cu tine, daca cu cei din jur trebuie sa fi prefacut sau sa porti masti diverse. Mi-e teama ca am alunecat, ca si indivizi, prea usor, spre grotesc.

Scrie un comentariu:

Trebuie sa fii logged in ca sa scrii un comentariu