Anul acesta, multumita domnului decan Mihai Coman, mi-am inceput drumul in lumea academica la FJSC, o facultate de care ma simt in mod special atasat. Pe de o parte, doamna Cristina Coman a fost unul dintre cei mai importanti sustinatori ai Olimpiadelor Comunicarii, incepand din 2003. Tot domnia sa m-a impresionat de mai multe ori, prezentandu-mi dotarile facultatii sau profesionalismul procesului de predare. Pe de alta parte, deoarece din 2004 m-am aflat in postura de angajator, de cele mai multe ori le-am acordat incredere studentilor sau absolventilor de la FJSC, chiar in defavoarea SNSPA, unde mi-am terminat eu studiile.

Revenind la cursul pe care am inceput sa-l predau saptamana aceasta, am crezut de cuviinta sa incerc sa aplic cat mai multe bune practici pe care le-am descoperit, in cei 9 ani de Olimpiadele Comunicarii, despre lucrul cu studentii sau masteranzii. Le mentionez si aici, in ideea ca pot fi experiente interesante pentru toti cei care se gandesc la viitorul invatamantului universitar din Romania:

  • Am incercat o abordare interactiva a cursului, in ciuda faptului ca asta presupune mai multe dificultati pentru cadrul didactic, iar eu mai eram si racit cobza + acustica salii era ingrozitoare. Dupa cateva ezitari, conversatia s-a pus in miscare, iar colegii studenti s-au dovedit niste contributori extrem de valorosi. Deci, sincer, e ceva ciudat la facultatea asta: ori studentii sunt prea informati si inteligenti, ori eu sunt un profesor prea slab 🙂
  • Impreuna cu doamna seminarista, Roxana Cozaru, un adevarat practicant si pasionat al brandingului, am infiintat un grup de studiu pe Facebook. El ne va ajuta sa notam cu mult mai mare precizie implicarea studentilor in activitatile practice. In plus, i-am rugat pe studenti (in mod imperativ si obligatoriu) sa isi faca fiecare cate un blog personal, pe care sa rezolve temele practice si apoi sa le impartaseasca pe grup. Desigur, la fel ca la Olimpiadele Comunicarii, in 2006, au aparut unii care sa strambe din nas. Insa, ne reamintim, suntem la o facultate de Comunicare, iar datoria noastra este sa invatam sa ne exprimam in public, sa “ne comunicam” intai pe noi insine: in fata colegilor, a profesorilor, a viitorilor angajatori etc.
  • Am insistat sa le transmit studentilor ca procesul de evaluare este reciproc. Eu personal nu voi putea sa evaluez altfel decat CORECT contributia lor si mi s-ar parea absurd sa n-o fac. Insa acelasi lucru e valabil si pentru ei. De aceea, am folosit aplicatia gratuita SurveyMonkey pentru a-i intreba cum evalueaza: 1) prestatia mea, 2) materialele didactice folosite si 3) experienta lor de invatare. In plus, i-am rugat sa ne transmita 4) ce ar imbunatati la urmatorul curs.

Cred ca e important ca evaluarea studentilor, chiar daca e anonima, sa fie cunoscuta de toti cei care m-au mandatat sa le fiu indrumator. De aceea, oricine e interesat o poate vedea aici: Evaluare curs 06 octombrie.